Pappa♥

publicerat i Sofie♥;
Det är många som brukar frga hur det är att leva utan sin pappa och jag tänkte skriva ner det nu i detta inlägg.
 
När pappa dog så förstog jag verkligen ingenting. Vadå är han bara borta på semester? Jag förstog aldrig just då att jag aldrig mer skulle få se han. Aldrig skulle få höra hans skratt igen. Aldrig krama om han igen. Jag förstog aldrig det just då. Jag trodde på fullt allvar att han bara hade åkt på semester. Det slog mig när han inte var på nå semster utan att han verkligen var död. Jag insåg det när vi var på hans begravning. I början så gick jag bara med in med mamma och vi satte oss ner. Inne i kyrkan var det så fint. Blommor låg på hans kista. Ljus var tända överallt. Det var så fint. Jag förstog inte då heller att pappa var död. Prästen började prata och jag förstog fortfarande ingenting. Men när det var dags för oss som stog honom närmst att lägga en ros vid hans kista det var då. Då förstog jag att jag aldrig mer skulle få se han. Han var död. Jag brast ut i tårar. Jag ville inte att min pappa skulle vara död. Min egna hjälte. Jag ville inte förstå det. Ville verkligen att allt skulle vara ett stort skämt men det var den tuffa verkligheten. Min pappa var alltid så glad, omtänksam och kärleksfull. Han brydde sig om alla! Verkligen. Många tror att jag lever det perfekta livet och att allt är så himla bra. Och jag lever inte det perfekta livet. Så snälla sluta tro det. Jag har alltid tänkt på att dagen jag kommer gifta mig då vet jag att pappa kommer vara vid min sida hela tiden då. Han finns alltid vid min sida. Alltid! För han var den personen som alltid såg till att vi var okej. Jag önskar att pappa fortfarande var vid liv så jag kunde få skratta tillsammans med han få känna hans varma kramar. Jag saknar han så otroligt mycket. Min mamma betyder verkligen allting för mig utan henne så vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Jag kan säga att hon är den starkaste personen jag känner! Jag älskar dig mamma♥ 
Min pappa kommer alltid vara min hjälte. Alltid! Jag kommer alltid att vara hans lilla dotter. Hans prinsessa! Jag älskar dig pappa!♥ 
A5hhp03ceaae15z_large
561488_171901636289631_644335957_n_large
599299_3520166611029_1629989512_n_large
2012-07-08_19.40.03_aladin_large
375443_213494582072358_358290015_n_large
 
Ni ska veta att livet är inte alltid enkelt. Så tro inte att ni kan bara sitta och dömma en ni inte känner! Man kan inte säga vad som helst till mig! Livet har sina motgångar men det är bara lära sig att ta itu med dom. Jag har levt ett tufft liv men inte sitter jag och klagar för det? Ta hand om er och era nära och kära! 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Caroline Wall Johnsson:

Jag älskar dig! Finns alltid om du behöver prata eller en axel att gråta över! Det är bara att ringa och det vet du gumman! Jag älskar dig och glöm aldrig det! 💗💖💕

Svar: Älskar dig!♥♥
Sofie Strandberg

2:a kommentar, skriven , av mamma:

Åh blir så rörd av din fina text om din pappa♥♥. Älskar dej så himla mycket min fina dotter♥♥. Tack för dom fina orden♥♥

Kommentera inlägget här :