Åsikt

publicerat i Sofie♥;
Vad är det här?! Först tar dom bort pepparkaksgubbar från lucia tåget för att det verkar vara rasistiskt mot dom mörkhyade och nu tar dom bort vissa scener ur Kalle Ankas jul? Hallå vad är ert fel? För er som inte läst så kan dom tycka att det är rasistiskt mot judar, mörkhyade och blondiner. Hör ni hur löjligt det låter? Jag har aldrig hört en från ett annat ursprung klagat över detta. Aldrig! Allvarligt talat det är en svensk tradition att kolla på Kalle Anka vid tre och nu kommer man märka att några delar är borta på grund av detta. Disney hur tänker ni? Förstår ni inte att det är hur många som helst som klagar på detta? Snart kommer väl inte det sändas alls...när dom tog beslutet att inte ha kvar pepparkaksgubbar i luciatåget då tänkte jag: Ska dom ta bort en svensk tradition? att dom förbjuds här i Sverige förstår jag inte alls. Det tillhör Sverige och många från andra ursprung tycker ju om att kolla på Lucia tåget. Ni har väl inte rätten till att ta bort det då eller har jag fel? Det hela är så patetiskt tycker jag. Ta absolut inte åt er nu för jag skriver från min åsyn! 
 

Kommentera inlägget här :